現実逃避

なりたい自分と求められる自分の狭間

【ふんわり和訳】Elley Duhe - Middle of the Night

Elley Duhe - Middle of the Night


I summoned you
Please come to me
Don't bury thoughts that you really want
I fill you up
Drink from my cup
Within me lies what you really want

あなたを呼ぶ

こっちに来て

本当にしたいことを隠さないで

あなたを奮い立たせる

私を味わって

あなたの本当に欲しいものごと


 
Come, lay me down
'Cause you know this
'Cause you know this sound

来て、私を押し倒して

分かってるでしょ

この気持ちを分かってるでしょ
 
In the middle of the night

In the middle of the night
Just call my name
I'm yours to tame
In the middle of the night
In the middle of the night
I'm wide awake
I crave your taste all night long
'Till morning comes
I'm getting what is mine
You gon' get yours
In the middle of the night
In the middle of the night, oh

真夜中に

真夜中に

ただ私の名前を呼んで

私は飼い慣らされたあなたのもの

私はは一睡もせずに

あなたを一晩中渇望している

朝が来るまで

私たちは最高の時間を過ごす

真夜中に

真夜中に


 
These burning flames
These crashing waves
Wash over me like a hurricane
I captivate
You're hypnotized
Feel powerful
But it's me again

燃え上がる炎で

打ち寄せる波で

ハリケーンのように私を襲って

私はあなたの心を奪う

あなたは魔法にかかる

力がみなぎる

けどまた攻められる

 
Come, lay me down
'Cause I know this
'Cause I know this sound

来て、押し倒して

分かっているから

この気持ちを分かっているから
 

In the middle of the night

In the middle of the night
Just call my name
I'm yours to tame
In the middle of the night
In the middle of the night
I'm wide awake
I crave your taste all night long
'Till morning comes
I'm getting what is mine
You gon' get yours
In the middle of the night
In the middle of the night, oh

真夜中に

真夜中に

ただ私の名前を呼んで

私は飼い慣らされたあなたのもの

私はは一睡もせずに

あなたを一晩中渇望している

朝が来るまで

私たちは最高の時間を過ごす

真夜中に

真夜中に


 
And just call on me
Just call my name
Ya call on me

私を訪ねてきて

そして私の名前を呼んで

 

In the middle of the night

In the middle of the night
Just call my name
I'm yours to tame
In the middle of the night
In the middle of the night
I'm wide awake
I crave your taste all night long
'Till morning comes
I'm getting what is mine
You gon' get yours
In the middle of the night
In the middle of the night, oh

真夜中に

真夜中に

ただ私の名前を呼んで

私は飼い慣らされたあなたのもの

私はは一睡もせずに

あなたを一晩中渇望している

朝が来るまで

私たちは最高の時間を過ごす

真夜中に

真夜中に



TikTokで流れてきた、中央アジアの男の子がクラスメイトを見つめる動画のBGMになっていたこの曲。

最初に聞いた時の印象よりかなりディープな歌詞だった。かなり比喩的な言葉が使われていて感覚は掴めても日本語にするのは難しい。内容としてはFifty Shades of Greyみたいな感じかな?と予想している。見たことないけど。Netflixにあるのを知ったので見てみようかな。